Gratis Frakt

 

1-2 vardagar leverans

 

Äkta varor & Nöjd kund garanti

Kundtjänst, Kontakt & Vanliga Frågor

Chatta med oss nedan! Vi svarar dygnet runt

Hej! Hur kan jag hjälpa dig idag? Skriv ditt 6-siffriga ordernummer samt e-postadress om du behöver hjälp med din order. Jag behöver båda av säkerhetsskäl. 🙂 ps. Ladda inte om sidan om mina svar dröjer, om du laddar om eller lämnar sidan så försvinner meddelandena.

?


Gör ändringar på din order här

Ändra mobilnummer / Ändra address / Avbryt ordern

Fyll i ordernummer och postnummer nedan. Klicka på Ändra-knappen, så kommer du till en sida där du kan göra dessa ändringar själv.




Vanliga Frågor

FRÅGA: Hur spårar jag min order/leverans?

Genom någon av dessa alternativ

  1. Genom spårningslänken som vi emailade och smsade till dig.
  2. Använd BudBee appen för BudBee leveranser, eller Mina Paket appen för PostNord och DHL leveranser
  3. Fråga i chatten ovan.
  4. Ange order ID och postnummer ovan och klicka på knappen

 

FRÅGA: Var är min order?

  • Det vanligaste är att ordern faktiskt har kommit fram till ditt ombud/servicepoint, men att du inte har fått aviseringen från PostNord/DHL. Du bör ha fått ett spårningsnummer via e-post från oss (kanske även direkt från fraktfirman). Spåra din order
  • Är du säker på att vi har skickat din order? Om en eller flera produkter inte fanns i lager så väntar vi ibland med att skicka tills att allt finns i lager. Denna info ska framgå vid ordertillfället.
  • Vi har skickat den men en ovanligt lång försening hos PostNord/DHL har uppstått.
  • Den är helt försvunnen i leveransen. Det sker ungefär 1 på 500 gånger och det är aldrig kul när det sker. Du behöver inte drabbas, utan vi ersätter antingen din betalning eller skickar ordern på nytt. Om du inte mottagit din order 2 veckor efter att vi har skickat den, kontakta oss så löser vi det.

 

FRÅGA: Har ni skickat min order? När kommer min order skickas?

Du får ett epostmeddelande och ibland även ett sms när vi skickar din order. Har du inte fått något av dessa så har vi med största sannolikhet inte skickat din order.
På vardagar jobbar vi hårt för att skicka din order inom 24 timmar från att du har lagt den, förutsatt att alla produkter i din order finns i lager.
Om du har förbeställt produkter som ej finns i lager, så skickar vi vanligtvis endast ordern när allt väl kommit in i lager.

 

FRÅGA: Jag har ångrat min order som inte är skickad ännu. Kan jag avbryta den?

Ja det kan du göra så länge som vi inte har packat eller skickat din order. Du kan även ångra varorna som ej ännu är skickade på en delvis skickad order.
Fyll i ordernummer och postnummer ovan, så kommer du till en sida där du kan avbryta din order. En länk dit finns även i din ordersammanfattning .

 

FRÅGA/PROBLEM: Kan inte logga in / Glömt lösenord.

Begär nytt lösenord här

 

FRÅGA: Jag har en fråga om min faktura eller om avbetalning/delbetalning.

SVAR: Det är bäst om du i första hand tar kontakt med vår betalpartner Svea om fakturafrågor. Du kan nå Svea på 08 514 931 13 eller [email protected]. Du kan även logga in hos Svea med ditt personnummer och Bank ID, för att se dina fakturor och betalningar: http://mypages.svea.com/

 

FRÅGA: Hur gör jag en retur?

SVAR: Läs på vår sida om returer. Får du inte helt svar på din fråga där får du gärna kontakta oss.

 

FRÅGA: Jag har råkat ta bort mejlet med fakturan. Hur får jag tag i fakturan?

SVAR: Du kommer enklast själv åt din faktura om du loggar in hos Svea  med ditt personnummer och Bank ID: http://mypages.svea.com/. Alternativt kan du kontakta Svea så skickar de fakturan till dig. Tel: 08 514 931 13

 

FRÅGA: Jag har inte fått min faktura ännu. Kan ni skicka den till mig?

Fakturan skickas vanligtvis till din emailadress i samma stund som vi skickar din order.

Om du inte har fått fakturan till din epost kommer du enkelt åt fakturan via Sveas "Mina Sidor" på http://mypages.svea.com/. Alternativt kan du kontakta Svea så skickar de fakturan till dig. Tel: 08 514 931 13

Har vi skickat ordern utan att du fått fakturan till din email så kan det bero på flera saker. De vanligaste orsakerna är följande:

  1. Den har hamnat i skräpposten, så ta en titt där.
  2. Hotmail, Live, Outlook och vissa andra emailleverantörer blockerar ibland emailet med fakturan helt och hållet. Logga in på Svea för att se din faktura.
  3. Har du angett rätt emailadress när du beställde? Har du inte heller fått orderbekräftelse eller andra orderuppdateringar från oss kanske du råkade skriva fel?
  4. Vi kanske inte har skickat din order ännu. Är du osäker så kontakta oss gärna.

 

FRÅGA: Är produkterna som ni säljer äkta / original?

Vi säljer endast äkta produkter som är utlåtna för den Europeiska marknaden.

 

FRÅGA: Hur kommer det sig att ni kan sälja NeoStrata över nätet när endast hudläkare får sälja NeoStrata? Är det äkta NeoStrata?

SVAR: Det är inte riktigt sant att NeoStrata endast får säljas av hudläkare. Det är den Svenska distributören av NeoStrata som har valt att endast sälja produkterna genom hudläkare, men det finns ca 40 olika officiella distributörer av NeoStrata i Europa.

Produkterna är klassade som kosmetika och inte läkemedel, så det finns ingen begränsning som hindrar oss från att sälja NeoStrata över internet. I stora delar av Europa säljs nämligen NeoStrata fritt på internet.

Tack vare den fria handeln mellan länderna i EU kan vi köpa in NeoStrata från andra distributörer än den Svenska och sälja vidare över internet. Det vi gör är alltså helt tillåtet och produkterna är självklart äkta.

 

FRÅGA: Pumpen fungerar inte på hudkrämen / parfymen. Vad ska jag göra?

SVAR: Har vi tur så har din produkt bara ett lätt fel med pumpen som du kan fixa själv. Följ dessa instruktioner och se om den kommer igång.

Parfymer:

  1. Håll ett finger mot sprayhålet där parfymen sprutar ut.
  2. Samtidigt som du håller fingret mot sprayhålet, tryck på pumpen 15 ggr.
  3. Ta bort fingret från sprayhålet och tryck på pumpen 15 ggr igen.
  4. Vänta 10 minuter och testa om pumpen fungerar som vanligt.

Hudkrämer:

De flesta hudkrämer sugs inte upp genom en slang likt parfymer, utan genom ett "vakuumtryck". Du förvärrar ofta situationen om du skruvar upp flaskan för att se om det finns någon slang där.
1. Tryck väldigt många gånger på pumpen. Det är inte ovanligt att det kan krävas 50-100 tryck. Efter väldigt många tryck börjar den fungera igen.

Om instruktionerna ovan inte skulle fungera, kontakta oss om du vill reklamera produkten.

 

FRÅGA: Parfymen räcker inte så länge som den ska, vad är fel?

SVAR: Vi får då och då reklamationer på parfymer om att de håller för kort tid. När vi väl tar emot returen så visar det oftast sig att parfymen håller precis så länge som den ska, vi känner doften flera timmar längre än vad kunden sagt.

Om du inte känner parfymen så länge som du tycker att du borde kan det bero på någon av följande orsaker.

  1. Du själv vänjer dig vid doften snabbt. Så är det med alla dofter man utsätts för längre tid, man slutar känna av dem. Fråga en vän, familjemedlem eller arbetskollega efter några timmar vad de tycker om doften? Oftast kommer de göra det även när du själv inte gör det, (självklart inte lika starkt som precis efter att du sprutat på doften). Påpeka inte att du själv tycker att något är fel eller att du inte känner doften, då påverkar du personens omdöme.
  2. Är du förkyld, har influensa eller coronaviruset covid-19? Detta försämrar ditt doftsinne.
  3. Du kanske har köpt en eau de Toilette (edT) variant av en parfym som du tidigare haft en eau de Parfum (edP) av? edT varar inte lika länge. edC varar ännu kortare tid.
  4. Doften har omformulerats av tillverkaren.
  5. Till sist, det mest ovanliga scenariot, att den är gammal. Du kan själv ta reda på om parfymen är gammal genom att kolla upp batch koden. Se nedan hur du kan kolla upp detta själv. En parfym ska hålla minst 5 år efter tillverkning. Många tillverkare lovar 7 års hållbarhetstid. Om den är gammal så är det ett giltigt reklamationsskäl och du är välkommen att kontakta oss för att reklamera doften.

 

FRÅGA: Hur kollar jag upp hållbarhetstiden på en doft?

SVAR: Det finns flera hemsidor där du kan kolla detta genom att knappa in produktens batch kod. T.ex. på http://www.checkfresh.com/.

Förväxla ej batch koden med streckkoden (EAN-koden) eller andra koder. Batch koden är oftast en 4-6 tecken lång kod bestående av siffror och/eller bokstäver. Du finner för det mesta koden på undersidan av förpackningen (ibland på någon annan sidan), och det är oftast den kod som är svårast att se. 

Du kan även känna igen batch koden om du tänker på att den inte är en del av förpackningens "design" från förpackningens tillverkning. Utan den stämplas eller trycks på efter att parfymflaskan lagts in förpackningen.

 

Kontaktuppgifter till Läkemedelsverket

Vid frågor om läkemedel

Telefon 018-17 46 00 (växeln är öppen alla vardagar 08.00-16.30)

Läkemedelsupplysningen

0771-46 70 10 (öppet vardagar) 08.00-20.00

 

Kontakt fakurafrågor

För fakturafrågor ring Svea på: 08 514 931 13

 

Kontakta oss

Prata först med oss via chatt, om vi inte kan hjälpa dig den vägen så kommer du få vår e-postadress.

Vi gör vårt bästa för att svara på e-post inom 24 timmar under arbetsdagar. (Under jul och större högtider kommer våra svarstider alltså att vara något längre jämfört med vanliga helger).